Tak, adapter Voldt® Type 2 na Type 1 został specjalnie zaprojektowany, aby umożliwić ładowanie pojazdów elektrycznych Type 1 na europejskich stacjach ładowania Type 2. Większość publicznych stacji AC w Europie jest wyposażona w gniazdo Type 2 (Mennekes), które jest standardem w całej UE. Jeśli posiadasz EV z gniazdem Type 1 — typowo spotykane w starszych modelach japońskich lub amerykańskich, takich jak Nissan Leaf (sprzed 2018) czy Mitsubishi Outlander PHEV — ten adapter jest niezbędny, aby zapewnić kompatybilność z europejską infrastrukturą.
Adapter posiada żeńskie złącze Type 2 (inlet) z jednej strony i męskie złącze Type 1 (plug) z drugiej. Obsługuje ładowanie jednofazowe, które jest kompatybilne z systemami ładowania pojazdów Type 1 i zazwyczaj zapewnia do 7,4 kW (32A przy 230V). Dzięki temu nadaje się do niemal wszystkich publicznych i prywatnych stacji AC w Europie, gdzie zasilanie zazwyczaj wynosi od 16A do 32A na jednej fazie. Adapter posiada certyfikaty CE i TÜV, jest odporny na wodę i kurz (IP54 po podłączeniu) oraz produkowany w Europie z materiałów premium dla trwałości i bezpieczeństwa.
Przed użyciem adaptera upewnij się, że pokładowa ładowarka Twojego pojazdu obsługuje tę samą moc ładowania co adapter — większość EV Type 1 jest ograniczona do 3,7 kW lub 7,4 kW. Zwróć również uwagę, że adapter nie jest kompatybilny z szybkimi ładowarkami DC (takimi jak CCS czy CHAdeMO). Do codziennego ładowania AC w Europie adapter Voldt® Type 2 na Type 1 oferuje bardzo niezawodne i bezpieczne rozwiązanie, ułatwiające podróżowanie lub przeprowadzkę z pojazdem Type 1 w infrastrukturze opartej głównie na Type 2.